Раді вітати Вас на блозі щомісячного журналу «Заступник директора школи». Ознайомтеся зі змістом Вашого професійного видання та новинами редакції онлайн!

вівторок, 17 липня 2012 р.

Читайте у № 7 журналу «Заступник директора школи»

Особливості організації навчально-виховного процесу у перших класах
Розглянуто особливості організації навчально-виховного процесу відповідно до нового Державного стандарту початкової загальної освіти. Надано рекомендації щодо складання розкладу уроків та перерозподілу начальних годин для учнів перших класів. Розкрито специфіку навчальних програм з предметів, які учні вивчатимуть у першому класі, зокрема охарактеризовано: 
  • добукварний, букварний і післябукварний періоди навчання читання і письма; 
  • змістові лінії вивчення математики; 
  • роль дослідів, екскурсій і проектної діяльності під час вивчення природознавства; 
  • особливості та базові поняття програми з предмета «Основи здоров’я»; 
  • роль музичного, образотворчого мистецтв та фізичної культури, трудового навчання. 
Забезпечення наступності між дошкільним навчальним закладом та початковою школою
Розкрито досвід упровадження принципу наступності між дошкільним навчальним закладом (ДНЗ) та загальноосвітнім навчальним закладом (ЗНЗ). Зокрема вказано на необхідність складання спільного плану роботи ДНЗ та ЗНЗ, проведення спільної педагогічної ради вчителів та вихователів. Як один зі способів запобігання дезадаптації майбутніх першокласників розглянуто такий метод, як ознайомлення вчителів початкових класів з роботою старшої групи. Надано приклад оформлення спільного плану роботи дошкільного та загальноосвітнього навчальних закладів щодо забезпечення наступності.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій при навчанні грамоти у 1 класі
Подано досвід використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках у початкових класах. Зокрема розглянуто особливості розробленого автором публікації циклу уроків для вивчення розділу «Навчання грамоти» у 1 класі. Як приклад надано розробку уроку з навчання грамоти у 1 класі на тему «Звук [ж], буква «ж» (читання і письмо).

Створення безпечних умов навчання у кабінетах природничо-математичного напряму
Розглянуто особливості створення безпечних умов навчання у кабінетах природничо-математичного напряму. Зокрема визначено обов’язки вчителя та лаборанта, які працюють у кабінетах природничо-математичного напряму, вказано на необхідність створення безпечних умов на уроках з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Також надано приклади оформлення:
  • акта-дозволу на проведення занять у кабінеті хімії; 
  • паспорту кабінету хімії. 

Складання розкладу уроків для 5−11 класів: крок за кроком
Подано покроковий алгоритм складання розкладу уроків для 5−11 класів. Надано таблицю працездатності учнів залежно від віку та днів тижня, а також приклад оформлення довідкової таблиці для складання розкладу.

Складання розкладу уроків у мультипрофільній школі
Розглянуто особливості складання розкладу уроків у мільтипрофільній школі. Зокрема надано рекомендації щодо розподілу учнів паралелі на предметно-поточні групи та складання для них розкладу, розміщення уроків для класів паралелі, перевірки розкладу та його удосконалення, складання загальної сітки розкладу уроків. Подано приклади:
· індивідуальних навчальних планів для учнів паралелі 10-х класів;
· індивідуальних розкладів уроків для учнів паралелі 10-х класів.

Що варто знати про знищення документів у загальноосвітніх навчальних закладах?
Подано консультацію експерта щодо знищення документів, які створюються у загальноосвітньому навчальному заклад. Зокрема коротко охарактеризовано нормативно-правову базу із цього питання та визначено відповідальність за недбале зберігання, псування, незаконне знищення документів. Також надано рекомендації щодо проведення експертизи цінності документів та знищення документів, що мають тимчасовий, тривалий та постійний строк зберігання.

Знищення документів, строк зберігання яких закінчився: крок за кроком
Подано покроковий алгоритм знищення документів, строк зберігання яких закінчився. Зокрема, надано рекомендації щодо аналізу затверджених описів та номенклатур справ, складання акта про вилучення для знищення документів, не внесених до Національного архівного фонду, створення експертної комісії та оформлення протоколу її засідання тощо. Надано приклади оформлення:
  • акта про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ; 
  • протоколу засідання експертної комісії загальноосвітнього навчального закладу. 
Пам'ятка. Організація навчання учнів 1-х класів
Надано розроблену відповідно до Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14 серпня 2001 р. № 63, пам’ятку щодо організації навчання учнів 1-х класів та організації роботи групи продовженого дня.

Пам'ятка. Повітряно-тепловий режим
Надано розроблену відповідно до Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14 серпня 2001 р. № 63, пам’ятку щодо організації повітряно-теплого режиму, зокрема щодо провітрювання класних кімнат і кабінетів, здійснення гігієнічного оцінки повітряно-теплового режиму, проведення лабораторних досліджень.

Орієнтовна циклограма діяльності заступника директора з навчально-виховної роботи загальноосвітнього навчального закладу на серпень

Немає коментарів:

Дописати коментар